Samen lezen? Leuk! De invloed van samenwerkend leren in het leesstrategieonderwijs op de motivatie en de resultaten voor leesvaardigheid voor het vak Frans

Auteurs

  • Corina Pelgrim

Trefwoorden:

samenwerkend leren, leesstrategieën, motivatie

Samenvatting

Dit artikel is een verslag van een onderzoek dat gemaakt is ten behoeve van de eerstegraads opleiding tot leraar van de Radboud Universiteit. Onderzocht is of het toepassen van samenwerkend leren in het leesstrategieonderwijs de motivatie van de leerlingen vergroot voor het vak Frans in het algemeen en het leesstrategieonderwijs in het bijzonder. Ook is onderzocht of het samenwerkend leren de resultaten van de leerlingen heeft verbeterd.

Downloads

Citeerhulp

Pelgrim, C. (2011). Samen lezen? Leuk! De invloed van samenwerkend leren in het leesstrategieonderwijs op de motivatie en de resultaten voor leesvaardigheid voor het vak Frans. Levende Talen Tijdschrift, 12(3), 33–40. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/26

Nummer

Sectie

Artikelen