Gesignaleerd

Auteurs

  • Maaike Prangsma
  • Kees van Esch
  • Carla Driessen

Trefwoorden:

didactiek, NT2, taalverwerving, schrijftaken, luistervaardigheid

Samenvatting

De sleutelwoordmethode: invloed van gebruikstraining en beelddenken; Wyra, M., Lawson, M. J., & Hungi, N. (2007). the mnemonic keyword method: The effects of bidirectional retrieval training and of ability to image on foreign language vocabulary recall. Learning & Instruction, 17, 360-371. (Maaike Prangsma)

Motivatie ‘revisited’; Gardner, R.C. (2007). Motivation and second language acquisition. Porta Linguarum, 8, 9-20. (Kees van Esch)

Feedback op schrijftaken vanuit het perspectief van studenten; Vokic. G. (2008)  Feedback in L2 Writing: The Students’ Perspective.  Porta Linguarum 9, 139-155. (Kees van Esch)

Schrijven in het Frans: onmogelijk moeilijk voor beginners? Macaro, E. (2007). Do near-beginner learners of French have any writing strategies? Language Learning Journal, 35(1), 23-35. (Carla Driessen)

Oefenvormen om leerlingen luistervaardig te maken in de vreemde taal; Vandergrift, L. (2007). L’enseignement de la compréhension orale: une approche centrée sur l’apprenant. Journal of Applied Linguistics, 154, 65-79. (Carla Driessen)

Downloads

Citeerhulp

Prangsma, M., Esch, K. van, & Driessen, C. (2008). Gesignaleerd. Levende Talen Tijdschrift, 9(1), 33–37. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/188

Nummer

Sectie

Artikelen