Vraag het de schrijver. Een andere manier om leesvaardigheid te oefenen

Auteurs

  • Pleuni Hooft van Huysduynen

Trefwoorden:

leesvaardigheid, leesstrategie, Nederlands

Samenvatting

Leerlingen leren bij het vak Nederlands in de lessen leesvaardigheid welke leesstrategie wanneer gebruikt moet worden, welke tekstsoorten er zijn en wat signaalwoorden zijn. Maar is dit alles wat een leerling nodig heeft om een goede lezer te worden? De manier waarop leesvaardigheid in leergangen en toetsen geoefend wordt, roept deze vraag op. In dit artikel wordt een leestaak besproken waarbij leerlingen worden aangezet kritisch naar een tekst te kijken. Een goede aanvulling op het huidige onderwijs over leesvaardigheid.

Downloads

Citeerhulp

Hooft van Huysduynen, P. (2014). Vraag het de schrijver. Een andere manier om leesvaardigheid te oefenen. Levende Talen Magazine, 101(6), 24–28. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/893

Nummer

Sectie

Artikelen