Open vragen: méér keuze. Een toelichting op de invoering van open vragen in de mvt-examens

Auteurs

  • Digna Samson

Trefwoorden:

vreemdetalenonderwijs, leesvaardigheid, toetsen, examen, centraal examen, open vragen

Samenvatting

De examens moderne vreemde talen voor mavo, havo en vwo worden sinds enkele jaren niet meer ‘nagekeken’ door de computer van de Citogroep. De examens bestaan nu zowel uit open als gesloten vragen en het nakijken moet daarom met de hand gebeuren. Digna Samson, projectleider cluster talen havo/vwo bij de Citogroep in Arnhem, schetst de voorgeschiedenis van de invoering van open vragen in de centrale examens leesvaardigheid. Ze gaat in op het waarom, beschrijft verschillende soorten open vragen en geeft een kijkje in de keuken van de toetsconstructeurs.

Downloads

Citeerhulp

Samson, D. (2003). Open vragen: méér keuze. Een toelichting op de invoering van open vragen in de mvt-examens. Levende Talen Magazine, 90(4), 5–8. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/743

Nummer

Sectie

Artikelen