Horen, zien en vragen: Op zoek naar rijke talige interactie in de les Engels
Trefwoorden:
gespreksvaardigheidSamenvatting
Docenten stellen hun leerlingen vaak veel vragen. Maar hoe zetten taaldocenten die vragen in om stimulerende interactie te bevorderen? Is er interactie waarin leerlingen in het Engels durven, kunnen en willen redeneren? Door te observeren welke vragen docenten stellen, welke reacties leerlingen geven en in welke taal er wordt gecommuniceerd, kunnen we interactie beter begrijpen. Observatie is tevens een didactische middel dat docenten kunnen inzetten om vragen strategischer te gebruiken.
Downloads
Citeerhulp
Smit, N., & Dijk, M. van. (2018). Horen, zien en vragen: Op zoek naar rijke talige interactie in de les Engels. Levende Talen Magazine, 105(special), 78–81. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1823
Nummer
Sectie
Artikelen