Prangende vraag: hoe breng je leerlingen historisch besef bij? Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema literairi historisch)

Auteurs

  • Wam de Moor

Trefwoorden:

Nederlands, literatuurmethode, beoordelingscriteria, literatuurgeschiedenis

Samenvatting

Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema: literair-historisch)

Een goede literatuurmethode blijft noodzakelijkerwijs beperkt tot de eigentijdse literatuur wanneer zij niet ook een literatuurgeschiedenis bevat of daarmee gecombineerd wordt. Vier kritische gebruikers van literatuurgeschiedenissen Nederlands vergeleken zes thans verkrijgbare methoden met elkaar. Hieronder het verslag van hun ervaringen.

Citeerhulp

Moor, W. de. (1994). Prangende vraag: hoe breng je leerlingen historisch besef bij? Beoordeling literatuurmethoden Nederlands (thema literairi historisch). Levende Talen Magazine, 81(495), 595–603. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1306

Nummer

Sectie

Artikelen