Het beste uit de praktijk

Auteurs

  • Ed Olijkan

Trefwoorden:

talenonderwijs, praktijk

Samenvatting

THEMANUMMER

Het beste uit de praktijk / Ed Olijkan 248

Het jury-rapport / Alex Riemersma 250

Dichter bij het dier. Een lessenreeks poëzie voor de basisvorming / Wil van der Veur, Paul van der Veur 252

Corresponderen zonder pen. Videobrieven schrijven in havo-4 / Noor Crousen, Trynke van Dokkumburg, Heleen de Hondt 257

Writing an argumentative essay. Lessenserie voor het opbouwen van een Engels betoog / Kristien Kuipers, Henny Smit 263

Een les interculturele jeugdliteratuur voor vbo/mavo / Hannie Humme 267

In de huid van de schrijver. Een lessenreeks over het Franse naturalisme / Alfons Andriessen 271

Er op uit. Nederlands leren buiten de school / Kaatje Dalderop, Francie Plitscher, Manneke Schoenmakers 280

Experimenteel Engels in de bovenbouw / Oosten van Asselt, Anneke ten Napel 285

De krant in de klas. Werken met rubrieksadvertenties in analfabete groepen / Marie-Louise Kraan 289

HET BELANG VAN LEVENDE TALEN

Het onderwijs levend houden / Tineke Netelenbos 256

Een taal om in te wonen / Greetje van den Bergh 261

Samen optrekken voor het belang van het vto / Theo van Els 266

Levende Talen vooruit! / Gert Rijlaarsdam 269

Werkende talen / Frans Teunissen 279

Het literatuuronderwijs van de toekomst / Koos Hawinkels 284

Moderne vreemde talen... levende talen? / Dick Kraamwinkel 287

Citeerhulp

Olijkan, E. (1995). Het beste uit de praktijk. Levende Talen Magazine, 82(500), 248–292. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1160

Nummer

Sectie

Artikelen