Tekstanalyse en tekstproduktie: een lees- en een schrijfoefening

Auteurs

  • Bob de Jonge

Trefwoorden:

schijfonderwijs, schrijfvaardigheid, lesidee

Samenvatting

Hoe geef je leerlingen gerichte instructie met betrekking tot het structureren van een te schrijven tekst? Bob de Jonge stelt een werkwijze voor, bedoeld voor de hogere jaren van het vwo, waarin het beschouwen van eerste en laatste zinnen van alinea's een opstapje vormt.

Citeerhulp

Jonge, B. de. (1995). Tekstanalyse en tekstproduktie: een lees- en een schrijfoefening. Levende Talen Magazine, 82(499), 188–190. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1156

Nummer

Sectie

Artikelen

Gelijkaardige artikels

1 2 3 4 5 > >> 

U kan ook begin een geavanceerde zoekopdracht naar gelijkaardige inhoud voor dit artikel.