Gelijke monniken? Over de taakbelasting van de leraar Nederlands

Auteurs

  • Cees Braas
  • Michel Couzijn
  • Kees van de Ven

Trefwoorden:

Nederlands, docent, taakbelasting

Samenvatting

De gemiddelde leraar werkt structureel over. Dat blijkt uit onderzoek. Uit datzelfde onderzoek blijkt tevens dat de leraar Nederlands onevenredig zwaar wordt belast. Braas, Couzijn en Van de Ven voeren daar een aantal verklaringen voor aan en stellen diverse oplossingsrichtingen voor. Op alle niveaus moet men doordrongen worden van de onevenredige taakbelasting van leraren Nederlands. In de eerste plaats zal dit gevecht binnen de eigen school geleverd moeten worden.

Citeerhulp

Braas, C., Couzijn, M., & Ven, K. van de. (1995). Gelijke monniken? Over de taakbelasting van de leraar Nederlands. Levende Talen Magazine, 82(496), 18–23. Geraadpleegd van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/article/view/1150

Nummer

Sectie

Artikelen